THEME | Teaching transformations: Small changes, big impact. 

THÈME | Transformations dans la salle de classe: Petits changements vers de grands impacts

 

CALL FOR PROPOSALS / APPEL À COMMUNICATION

DEADLINE: February 24th / DATE LIMITE : 24 février

(français ci-dessous)

 

IMPORTANT DATES

Deadline for submissions:  February 24, 2020, midnight

Decision announcement: Late March 2020

Submit your proposal

 


Conference Presentation Proposal Details 

Proposals must include:

  • Proposal title
  • Abstract – 75 words (this will appear in the conference program)
  • Description – 300 words

Presentation format

Please click here for details on the available formats you may choose from for your proposal.

Submissions and presentations may be in either English or French.

Topics can include:

  • Best practices and advice on using new pedagogies (i.e., using active learning approaches, flipped-classroom, blended learning, e-learning, etc.)
  • Implementation of technological innovations  (i.e., online technologies, using tablets, interactive whiteboards, etc.)
  • Research findings from educational psychology, science education, educational technology, learning sciences, adapted education, etc.
  • Special topics that impact instruction and learning (i.e., universal design learning (UDL), student cognitive development, data mining, data analytics, etc.)

Proposal requirements:

Evaluation criteria
Submissions will be evaluated according to:

  • potential to contribute to the goals and outcomes of the SALTISE community
  • relevance to the conference theme
  • organization and clarity

Interested in Presenting a Workshop

Please contact us – info@saltise.ca


 

DATES À RETENIR
Date limite pour la réception des propositions : 24 février 2020

Réponse du comité scientifique: mars 2020

Soumettre votre proposition

FORMATS DE PRÉSENTATION :

Cliquez ici (document en anglais seulement) pour plus de détails sur les formats de proposition acceptés.

Merci de prendre connaissance des points suivants avant de soumettre votre proposition :

Axes du colloque
Les propositions peuvent porter sur les sujets suivants :

  • Présentation des meilleures pratiques et conseils sur l’utilisation de nouvelles pédagogies (par ex., apprentissage actif, classe inversée, enseignement hybride, apprentissage en ligne, etc.)
  • Mise en œuvre d’innovations technopédagogiques (par ex., utilisation de technologies en ligne, tablettes, tableaux blancs interactifs, etc.)
  • Résultats de recherche en psychologie de l’éducation, en sciences de l’éducation, en technologies éducatives, en sciences de l’apprentissage, en pédagogie adaptée, etc.
  • Sujets spéciaux qui ont un impact sur l’enseignement et l’apprentissage (par ex., la conception universelle de l’apprentissage (CUA), le développement cognitif de l’apprenant, le dépouillement et l’analyse de données, l’analyse de l’apprentissage, etc.)

Conditions requises

Critères d’évaluation des propositions :
Les soumissions seront évaluées selon :

  • Le potentiel de contribuer aux objectifs et aux résultats visés par la communauté SALTISE
  • La pertinence par rapport au thème et aux axes du colloque
  • L’organisation et la clarté de la proposition